Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Média pro mladou generaci: Jazyková analýza Jsem v obraze
Novotná, Adéla ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému trendu zpravodajských kanálů vznikajících na sociálních sítích a cílících především na mladou generaci. Digitální tvůrci využívají v rámci tvorby tohoto typu obsahu komunikační prvky typické pro online prostředí a zároveň pro komunikaci mladé generace. Práce tato specifika dokládá jazykovou analýzou příspěvků jednoho ze zástupců těchto platforem, instagramového profilu Jsem v obraze autorky Johany Bázlerové. Cílem práce je popsat signifikantní jazykové jevy, které se v tomto typu mediálních obsahů vyskytují, a to s ohledem na podmínky online prostředí a sociálních sítí a jejich tlaku na atraktivitu, rychlost a stručnost sdělení. Teoretická část této práce definuje specifika nových médií, digitalizace, Webu 2.0 a proměnu zpravodajského obsahu v prostředí sociálních sítí. Zároveň představuje samotný profil Jsem v obraze i jeho autorku a další obdobné projekty působící na sociálních sítích. Metodologická část charakterizuje metody využité při výzkumu. Vlastní jazyková analýza se opírá o poznatky odborné literatury a k popisovaným jazykovým prostředkům uvádí konkrétní příklady vyskytující se v příspěvcích publikovaných na instagramovém profilu Jsem v obraze. Výsledky analýzy jsou srovnány s teoretickými koncepty. Komparace je doplněna rozhovorem s autorkou...
Současný slovník nářečí mladé generace na Hranicku
Toračová, Klára ; Nedvědová, Blanka (vedoucí práce) ; Sojka, Pavel (oponent)
Současný slovník nářečí mladé generace na Hranicku ABSTRAKT Čeština je velmi bohatý jazyk, náš největší slovník čítá přibližně 250 tisíc slov a toto číslo navíc zachycuje mnoho dalších slov patřících nářečním skupinám, avšak některá nářeční slova stále nejsou zaznamenána ve slovnících a jejich užívání je vázáno na velmi úzký okruh uživatelů. Tato bakalářská práce je zaměřena na nářečí v oblasti města Hranice v Olomouckém kraji. Nářečí jsou v dnešní době proměňována vlivem různých faktorů. Cílem této práce je zjistit, zda jsou významy konkrétních nářečních slov stále známé u mladé generace v hranickém nářečním úseku a také zda jsou tyto dialektismy používané v jejich běžné mluvě. Teoretická část vymezuje základní pojmy týkající se nářečí, charakteristiku dialektu dané oblasti a stručný popis historie Hranic a okolí. Praktická část je vyhotovena na základě dat, která byla získána pomocí dotazníku. Nejprve byl nashromážděn jazykový materiál od respondentů různých generací ve věku od 24 do 65 let, kteří se v Hranicích narodili a běžně užívají tamější dialekt. Pomocí tohoto jazykového materiálu a slov zachycených v Českém jazykovém atlase byl sestaven dotazník, který byl předložen žákům gymnázia a žákům pobývajícím v Domově mládeže Střední lesnické školy v Hranicích. Následně byly vyvozeny závěry ohledně slovní...
Pohled učitelů ZŠ na současnou mladou generaci
PEŠKOVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce je přiblížit téma mládeže a zmapovat, jaké názory mají učitelé ZŠ učící na venkově a ve městě na současnou mladou generaci. Smyslem práce je ozřejmit, jaké vnímají učitelé u mládeže hodnoty a jak znají a rozumí postojům a subkulturám současné mladé generace. Bakalářská práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zpracována na základě aktuální literatury a zabývá se následujícími tématy, mezi která patří učitelé ZŠ, charakteristika mladé generace a hodnotová orientace mládeže, kde je zmíněn také vliv moderních technologií a rodiny na její utváření. Téma subkultura mládeže se zabývá např. rizikovostí subkultur a post-subkulturní érou. V praktické části práce autorka pomocí kvalitativního výzkumu mapuje, jak vybraní učitelé ZŠ z města a venkova vnímají hodnotovou orientaci dnešní mládeže a jak se staví k jejím subkulturám.
Uvolňování československé kultury 50. a počátku 60. let v obraze mladé generace aneb nám budou patřit šedesátá!
Černý, Lukáš ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šmíd, Marek (oponent)
Bibliografická citace Uvolňování československé kultury v obraze mladé generace aneb nám budou patřit šedesátá! / Diplomová práce / Bc. Lukáš Černý; vedoucí práce: Prof. PhDr. Zdeněk Beneš, Csc. -- Praha, 2020. -- 105 s. Anotace Tato diplomová práce se zabývá počátky uvolňováním kultury v období politicko-kulturního tání v Československu koncem 50. a počátku 60. let 20. století. Kulturní uvolňování pozvolna se projevující od druhé poloviny padesátých let bude demonstrováno na příkladu československého filmu na němž byla dynamika změn v československé kultuře velmi dobře patrná. Základním kamenem pro mne bude zobrazení mladé generace a to, jak se její obraz na plátně čs. filmu proměňoval a vyvíjel, dotknu se též i společenské kritiky a satiry, jež má v procesu uvolňování rovněž nezastupitelnou roli. Cílem práce je ukázat, že síla mladé generace se stala hybatelem kulturních změn a samo mládí symbolem kulturního tání, což doložím na vybraných filmových příkladech, čímž dojdeme až k létům šedesátým. Ty se staly symbolem vzpoury mladé generace a jejího rozkvětu v náruči československé kultury. Klíčová slova Uvolňování kultury, 50. léta, 60. léta, mladá generace, československý film, obraz mládí, Československo
Cestování mladých
Bočková, Ludmila
Tato práce se zabývá cestováním mladých lidí od 15 do 29 let. Zkoumá jejich preference při cestování tak, aby mohla být identifikována specifika turismu této generace. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o cestovním ruchu a jeho účastnících, základních i specifických formách turismu, změnách v nákupním chování cestujících a také o tom, jak lze profil mladého cestovatele vymezit. Praktická část se věnuje zpracování dat z dotazníkového šetření, určování charakteristických znaků turismu mladých a vytváření návrhu, jak lze potenciálu mladých lidí v cestovním ruchu lépe využít.
Postavení mladé generace na trhu práce po roce 2007 v České republice a Španělsku
PRAVDÍKOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá nezaměstnaností mladé generace ve dvou zvolených zemích EU, kterými jsou Česká republika a Španělsko. Hlavním cílem práce je analyzování postavení mladé generace na trhu práce ve zvolených státech EU a následná jejich komparace. Dílčím cílem je zhodnocení současně využívaných nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti, identifikování bariér uplatnění a navržení možných řešení nezaměstnanosti této cílové skupiny ve vybraných zemích. Analýza se zaměřuje nejen na celkovou míru nezaměstnanosti sledované věkové kategorie, ale také dochází ke sledování vývoje počtu nezaměstnaných dle typu vzdělání a pohlaví. V neposlední řadě jsou poskytnuty rovněž informace v souvislosti s mírou nezaměstnanosti v jednotlivých regionech soudržnosti NUTS 2 ve výše uvedených zemích. Sledované období je v rozmezí 2007 - 2017.
Vliv českých a slovenských "YouTuberů" na nákupní chování mladé generace
Kadlecová, Kateřina ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem českých a slovenských YouTuberů na mladou generaci do 26 let a její nákupní chování. Cílem práce je zjistit, jestli mladí lidé YouTubery sledují a jestli se cítí ovlivněni reklamou v jejich videích. Práce je rozdělena do dvou částí. První část charakterizuje nákupní chování spotřebitelů, faktory, které jej ovlivňují a specifika mladé generace. Druhá část je zaměřená na YouTube: popisuje reklamu na YouTube, vymezuje pojmy související s tématem práce a zabývá se také vlastním výzkumem provedeným formou internetového dotazníkového šetření.
Sociální reklama
Yudina, Vera ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na sociální reklamu v České republice a v Rusku. Zkoumá se její vliv na mladou generaci a na průběh řešení celospolečenských problémů. Cílem této práce je na základě vlastního dotazníkového šetření zjistit, jak mladá generace vnímá sociální reklamu a do jaké míry je ji ovlivňovaný. Práce je členěna do třech kapitol. První kapitola se zabývá rozdíly a shody sociální a komerční reklamy, cíle a cílovými skupinami sociální reklamy a právními aspekty tykající se této problematiky. Druhá kapitola se zabývá historii sociální reklamy ve světě, v Česku a v Rusku. Ve třetí kapitole jsou popsány a interpretovány výsledky provedeného dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.